Kaip žinome variklius reikia registruoti kartu su vandens transporto priemone. Bandant registruoti laivų inspekcijoje sužinote, kad jūsų isigytas pakabinamas variklis yra vogtas ir jo neregistruoja, o dar blogiau gali jį ir konfiskuoti
. O plaukioti su neįregistruotu varikliu, gali baigtis baudomis ir tikrai gali būti variklis konfiskuotas. Taigi, kaip žinoti ar jus sudominęs variklis nėra vogtas. Daugelis pirkėjų susigundo 2-3 metų senumo variklio palyginti žema kaina
. Tai jau pirmas bruožas, kad variklis vogtas. Niekas nepardavinėja 2-3 metų senumo variklius iš viso, nebent pardavėją prispyrė finansinės bėdos arba nori įsigyti galingesnį arba kito gamintojo. Bet tokie atvejai labai reti, o ne masiškas reginys. Kaip taisyklė tokių vogtų variklių komplektacijoje stokojama sekančių aksesuarų: kuro padavimo žarnos, kuro bako (mažo galingumo varikliams), tepalo bako (dvitakčiams didelio galingumo varikliams), valdymo rankenos, elektros kabelio nuo rankenos iki variklio, akumuliatoriaus kabelio, prietaisų (didesnio galingumo varikliams: tachometro, sistemos analizatoriaus, trimo padėties ir kt.). Dažnai matosi iš variklio kyšantys nukirsti kabeliai, trosai ir laidai - tai tikrai VOGTAS
. Niekas iš savininkų nesielgia su savo turtu taip žiauriai. Tik tie kuriems tas turtas nepriklauso ir jis nieko nekainuoja.
Visi šie varikliai neturi indentifikavimo lentelių ant variklio tvirtinimo kronšteino. Dažnai bandoma paaiškinti, kad tai nukrito arba uždažė. Tai netiesa, teko matyti pakabinamus variklius gamintus 1940-1960 metais, ant visų jų lentelės kuo puikiausiai išsilaikiusios.
Naujos kartos varikliai visi lengvai indetifikuojami, nors ir lentelės buvo nulupinėtos. Kreipkitės į to variklio gamintojo atstovą Lietuvoje ir jis lengvai galės patikrinti jo indentifikavimo numerius ir išsiaiškinti ar tai nėra vogtas variklis. Aišku už tam tikrą mokestį tokia paslauga būtų suteikta iš gamintojo atstovo.
Na, pabaigai, manau nei vienas iš jūsų nenorėtų, kad jo variklis už kurį buvo sumokėti nemaži pinigai, būtų pavogtas
. Dėl to tikrai pagalvoti reikėtų ar pirkti vogtą ar visgi įsigyti oficialiai parduodamą variklį su visomis garantijomis ir aksesuarais. Beje, dažnai trūkstami aksesuarai kainuoja tiek pat, kiek mokama už vogtą variklį
.